torsdag 10 december 2009

Gripe A!

Dags for lite svenska tror jag. Igar sabbades alla mina planer nar pojken an en gang var sjuk och jag fick ga och hamta honom pa dagis. Han har nu ganska sa hog feber och mamman berattade att tva av de andra barnen pa dagis ligger pa sjukhuset med influensan. Hoppas verkligen inte att han har smittats. Och hoppas verkligen inte jag har smittats. Jag vill inte ha nagon mer av deras ackliga sjukdomar och speciellt inte min sista helg.

Har aven examen pa mandag och kanner att jag inte kommer att klara den. Nar har jag tankt att jag ska plugga?? Det finns ingen tid. I helgen vill jag bara chilla, festa, dansa, och kanske ta mig en liten tur nagonstans. Bilbao livet lider mot sitt slut. Och nar vi var ute i mandagsnatt sa gjorde det sa ont i mig varje gang vi delade nagot internt. Vem ska forsta mig dar hemma?

Forresten nar jag var i Algorta for nagra veckor sedan traffade vi en sjukt konstig gubbe. Efter ett tagsa insag han att jag var fran Sverige och da borjade han att prata Svenska. Dar hade han bott, i Stockholm och sedan hade han flyttat ner till Danmark och spleat i Jesus Christ Superstar. Weirdo, var vad det var och jag har en dalig bild pa honom i min mobil med. Det blir till att visa er nagon dag!

Jag har manga saker jag glomt att beratta om men de far kanske sparas i mitt minne. Tror inte riktigt ni forstar det roliga i att bestalla un corazon blanco och expiditen tittar konstigt pa dig och fragar "¿una plamera de coco?" jupp var det inte det jag sa. Nej jag tankte val det ni forstar inte.

Forresten var jag och Angelica upp i bergen i helgen, som forovrigt var en riktigt lang helg, som garna hade fatt vara langre. Det var tufft att se hela Bilbao pa en och samma gang! Nu sitter jag mest bara och deppar for att jag inte kan ta mig in pa Msn och ingen ar inne pa Skype. Skit ocksa min enda timme vid datorn!

P, hur gar det?

Ha en bra dag och en bra tid, vi ses om en vecka och tva dagar, (for en viss person endast en dag)!!!

Besos Elvira!

2 kommentarer:

  1. Hur ska man kunna förstå saker man inte ens varit med om? =p du har bärgis intern skämt med många här hemma med som inte dina vänner där skulle förstå! Jag tycker det ska bli kul att du kommer hem iallafall, oavsett om jag inte fattar vissa skämt eller inte. :) puss.

    SvaraRadera
  2. det var det jag menade! precis fast det kommer ta ett tag for mig att byta ut dom, sa ni far val helt enkelt sta ut med att hora en hel del om bilbao! Vi ses snaaart och da ska vi planera en kryssning!

    SvaraRadera